zaterdag 11 augustus 2012

Meidendag in de Efteling

Vrijdag 10 augustus 's morgens om 09.00 uur Eman en Dunia samen met Kim en Priscilla opgehaald in Katwijk, het was nog een verrassing wat we gingen doen.

 

Om kwart over elf kwamen we bij de Efteling aan, we hadden al entreekaartjes dus konden direct door naar binnen.
Het was prachtig weer, goed dat we het uitje hadden uitgesteld. Even kort door het sprookjespark, zodat ze het wel hebben gezien, maar natuurlijk zijn de meiden daar al een beetje te groot voor.
Wel gaan we in de Stoomcaroussel, dat is voor iedereen leuk.
Daarna in de Pagode, ik overwin mijn hoogtevrees en we gaan dus met z'n allen naar boven en van daaruit hebben we een geweldig overzicht over het park. Er wordt natuurlijk meteen geroepen:  "O, kijk daar die achtbaan, daar wil ik in!" En daar en daar. Dat wordt kiezen, zeker omdat er overal wachttijden zijn.


In de rij dus, maar het is het wachten waard, ik ga (lees durf)niet mee in de achtbanen, maar Kim en Priscilla zijn er gelukkig bij om met de meiden overal in te gaan. Dunia gaat na twijfel wel in de houten achtbaan (Joris en de draak) en later ook nog in de Vliegende Hollander. Ze vindt het eng, maar achteraf helemaal te gek dat ze mee is geweest. Als bewijs (ze zullen het thuis niet geloven) foto's en een filmpje.

Eman gaat met Kim en Priscilla ook nog in de Vogelrok, dan ga ik intussen met Dunia naar Carnaval Festival en daarna samen nog naar de Fata Morgana en in de Piranha, daar worden we kletsnat, maar o wat leuk en de zon schijnt dus we drogen wel weer op.
 

We eten frietjes en ijs, dat hoort er bij op zo'n dag. Om half zeven huiswaarts en als ik een kwartiertje onderweg ben heb ik 4 slapende meiden in de auto, dromend van alle belevenissen. Eenmaal thuis vol van verhalen, een boekje mee van de Efteling. We nemen na een half uurtje afscheid en omdat we niet konden blijven eten (pas laat ivm Ramadan) krijgen we eten mee. Moeder Hanae wil op die manier toch iets terugdoen want ze weet niet hoe ze ons moet bedanken. Keer op keer leg ik uit dat het niet hoeft, wij doen het graag. De kinderen te zien genieten is voldoende.
Met dank weer aan de medesponsors waardoor dit uitje mogelijk was.

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten