zondag 7 oktober 2012

Leuk nieuws voor Mustafa

Vorige week kwam ik in contact met iemand van de productie van de musical "Ik Driss".
Zij zochten nog jongens die mee konden doen met de uitvoering in Zaandam. In elke stad speelt een andere jongen de rol van Ilyas, het is een hele kleine rol aan het eind van het stuk.

Hij vond Mustafa zeer geschikt en vroeg om meer informatie.  Ik stuurde foto's en het filmpje waarin hij een rap oefent.


Inmiddels is het rond en hij mag 12 oktober meedoen, de tekst is toegestuurd, de afspraken gemaakt. Het betekent wel een paar keer heen en weer rijden, maar wat een geweldige kans voor hem om zoiets leuks mee te maken.

Toen ik het nieuws vertelde, hoorde ik alleen nog maar een hoop kabaal op de achtergrond, hijzelf en zijn ouders praatten allemaal door elkaar en via Eman moest ik een en ander aan informatie doorgeven. De brief is nu naar hem toe met het script.

Na de voorstelling zal ik verslag doen in het blog.

Helaas is er verder nog steeds onzekerheid. Door de kabinetswisseling lijkt alles even stil te staan. Voordeel is dat de PVV een paar stappen terug heeft moeten doen, minister Leers ook.
Men is nog steeds bezig een vrijstelling te regelen voor minderjarige asielzoekers die hier 5 jaar of langer zijn. Dat is nog niet voor elkaar, bij de laatste handtekeningakties heeft minister Leers gezegd hier niets mee te willen/kunnen doen. Maar o.a. Defence for Children alsmede een aantal politieke partijen maakt zich nog hard voor dit akkoord. Omdat Ahmed en zijn familie hier 4 jaar is zou het daardoor ook negatief kunnen uitpakken, in de zin van ok ieder die 5 jaar hier woont mag straks blijven, maar dan ook alle andere weg.
Een lichtpuntje in dit alles is dat de regering in Irak nog steeds geen asielzoekers accepteert die niet zelf meewerken aan terugkeer. We blijven dus hoop houden.
Ook loopt er nog een onderzoek of het mogelijk is om hun papieren aan een contra-expertise te onderwerpen, dat kan eventueel in Londen (kost ca. € 350) - het is een kansje, geen garantie, dus moeten wij heel goed overwegen of ze het moeten doen nog afgezien van het geld.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten